Зібрати команду для фотопроекту. 7 відповідей для тих, кому набридло знімати самотужки
На зорі часів люди збивалися в зграї, щоб було не так страшно полювати на мамонта. Часи змінюються, але здатність до роботи в команді залишається одним з найбільш корисних навичок для роботи і творчості.
Навіщо
Так трапляється з кожним із нас, у якому б жанрі, стилі й форматі ми не творили: одного разу в три години ночі з барлоги художника лунає крик в кватирку: мені не вистачає рук/часу/знань, щоб зробити те, що хочу-уу!
А за криком слід вибір: не робити те, чого хочу, або шукати тих, хто зробить це разом з тобою.
Отже, команда вам знадобиться:
– для зростання, експериментів, радості співтворчості – ідеї, які не реалізувати поодинці, поповнення портфоліо, обкатка роботи з новими фахівцями, пошук своїх ідеальних;
– для фэшена, , роботи в комерційних проектах – дуже важливо бути впевненим у тих, кого ви рекомендуєте клієнту і з ким працюєте, коли відповідаєте за результат.
Навіщо
Фахівці інших творчих сфер насправді такі ж, як
– поповнити портфоліо. Візажист може посоромитися попросити великий портрет, де добре видно макіяж – просто не забувайте, що він потрібен. Також, якщо стиліст обіцяв дизайнеру одягу хороші
– показати, що вони затребувані і працюють: також як і для
– нудно без творчості: ці шалені, вони не можуть без творчості, у них є свої ідеї, які вони можуть запропонувати вам на майбутні зйомки.
Кого шукати
Візажист – якщо вам набридло ретушувати шкіру, потрібний складний макіяж або не знайшли модель-рептилоида, а в кадрі потрібен рептилоид (хоча це вже до гример);
Стиліст по волоссю – зачіску «прокинулася вранці і пішла» досвідчений майстер збирає за годину. За законом підлості саме в день зйомки сама по собі у моделі така зачіска вранці не складеться. Точно;
Стиліст одягу – якщо потрібної одягу немає ні у вас, ні у моделей в шафі, чи ви розумієте, що з одягом щось не те, але не розумієте, що саме, чи треба щоб як у кіно, але ви не в кіно, а в Шушарах;
Декоратори – якщо частина локації для «як у кіно» потрібно побудувати з пилу і гілок;
Асистенти – це універсальні, чарівні, незамінні люди, які начебто просто в магазин зганяли, рюкзак принесли і ось ту штуку потримали, але є чітке відчуття, що без них би нічого не вийшло. У них можуть перекваліфікуватися всі вищезазначені люди, коли вони закінчили свою працю, підготовка завершилася, і пора приступати безпосередньо до зйомки.
Де шукати?
1. Покличте одного
Новачок-однодумець може виявитися корисніше, ніж байдужий до ваших ідей профі. Одне точно зможе бути асистентом, навіть якщо спочатку повністю під вашим контролем і коментарями. Ідеї того, хто з вами заздалегідь на одній хвилі, можуть гармонійно вкладатися у ваші, і таке проведення часу може піти на користь і дружбу, і творчості.
Обережно! Якщо один далекий від творчості і все ж притягли за ногу, це може не спрацювати.
2. Стирьте команду у колеги
У соцмережах все підписують команди. Шукайте
3. Ще можна скористатися пошуком – за запитом «візажист СПб» ви знайдете море фахівців, і зможете вибирати тих, з ким ваші смаки схожі.
4. Випускники шкіл стилістів
Як звати
Перш ніж збирати команду, переконайся, що тобі є що їм запропонувати. Ваше портфоліо – це причина, за якою з вами будуть хотіти працювати, або з якою вам відмовить навіть собака в підворітті.
Складно умовити візажиста, якщо у вашому портфоліо немає ні одного гарного великого портрета. І тільки уявіть, на яку авантюру піде стиліст одягу, якщо на ваших
Зберіть тематичну добірку кращих знімків, на яких присутні важливі для команди елементи, і позбавте їх від необхідності гортати непотрібне.
Кликати людей варто тільки на конкретну, добре описану мудбордом ідею про те, що таке мудборд, навіщо він потрібен і як його правильно скласти, ). Мій досвід і досвід всіх знайомих творчих фахівців говорить про те, що всі запити про «співпрацювати коли-небудь» залишаються з відповіддю «коли-небудь обов’язково» назавжди.
Люди охоче погодяться з вами працювати, якщо ви знаєте, чого саме хочете. Цікава ідея, добре розписаний проект, мета потрапити в журнал або чесне пропозиція – давайте зробимо один одному круте портфоліо, потраплять в ціль точно краще, ніж невиразне мукання і одне
Шукайте музу, як би банально це не звучало. Найпростіше створювати гарні кадри на красивому і знайомому людині. Головний секрет успішної роботи в команді – довіра. Зробити кілька вдалих сильних серій
І навіть невдала за результатами зйомка не виглядає таким вже епічним провалом, якщо в процесі ви чудово провели час з друзями.
Перегляд кадрів з моделями і стилістом по одязі перед переходом до наступного сюжету. Фото з архіву Olga Yonsh
Що зміниться
По-перше, на те, що в кадрі, буде дивитися не один ваш очей через видошукач, а ще кілька пар високо зацікавлених в результаті очей, обладнаних руками, мізками та ротами.
Поправити локон, одяг, запропонувати ракурс, щось принести, віднести, потримати світло. Якщо все потрібно робити самому, ви набагато швидше втомитеся, а увага доведеться витрачати не на творчий політ, а на прикрі дрібниці (що буває дуже складно виправити на етапі ретуші).
По-друге, коли кожен відповідає за свою частину роботи – результат завжди стає краще. Показуйте команді кадри з екрана камери, щоб всі уявляли, що саме відбувається, і могли представити свою частину найкращим чином. А ще щоб отримувати захоплений писк і знімати ще сміливіше і радісніше.
Якщо ви збираєте команду, ви автоматично стаєте організатором. Тепер ви відповідаєте за те, щоб приїхали вчасно, не заблукали і не налажали не тільки ви, але і ваша команда.
Тепер ви – лідер. Хваліть свою команду. Навіть якщо вам щось не подобається, згадайте про те, що ви чомусь вибрали саме цю людину на цю задачу, в цей момент саме він з вами на майданчику і замінити його в цей знімальний день вам ніким, і ніхто, абсолютно ніхто не працює краще, якщо йому говорять гидоти під руку.
Хваліть, а якщо потрібно поправити – робіть це дбайливо. Поводьтеся з колегами по проекту, пам’ятаючи, що всі вони – творці, а займаєтеся ви сотворчеством. Все тут художники, а бійка мольбертами, швидше за все, не той сюжет, заради якого ви зібралися.
Лайфхак про таймінг: враховуючи час на підготовку до зйомки, я завжди призначаю час збору на півгодини раніше від розрахованого. Так більше ймовірність, що все піде за планом незалежно від пробок і невеликих запізнень пунктуальних людей, і з’являється час випити чаю, видихнути, сходити в туалет і поспілкуватися з командою перед зйомкою.
Співтворчість
У комерційних замовленнях для приватного клієнта фахівцям зазвичай мало творчості. Візажисти малюють нюд та вечірні смокі айз, стилісти збирають гардероби з луками в офіс, в театр, на прогулянку.
Запропонуйте їм шалений драйв, реалізацію сміливих фантазій, дайте в рамках вашої ідеї реалізувати їх власні ідеї – і вони ваші з потрохами і назавжди. Тому так важливий пошук однодумців – ваші бажання повинні укладатися в єдину концепцію, а підсумкові кадри – підходити до портфоліо кожного з учасників.
Наприклад, є два візажиста. які фарбують тільки наречених. Один з них може мріяти робити скажений фешн в болоті по пояс (бо нареченої – це просто робота, а душа вимагає фэшена в болоті). А для іншого суперэксперимент – це образ нареченої ж, але з зухвалими стрілками на очах. Тому що для нього весільний мейк – робота мрії і саме та ніша, яка повністю задовольняє бажання самореалізації.
Пошук команди – це пошук одночасно однодумців і професіоналів. На різних етапах творчості особисто для вас більше важливим може виявитися та чи інша грань.
Іноді зростання вас як фахівця буде відбуватися швидше від частої зміни команд, а іноді – від планомірної роботи одним складом.
Пошук команди – це пошук друзів. Потрібно поспілкуватися з величезною кількістю людей, щоб знайти тих самих.
Не бійтеся невдалого досвіду, від нього ще ніхто не йшов. Просто продовжуйте.
Хто оплачує загальні витрати
У випадку творчої зйомки, де ніхто нікому не платить і всі радіють, може постати питання – а хто платить за студію і реквізит?
Найточніша відповідь – той, кому більше всіх треба. Часто це
Давайте розберемося:
У майстрів краси косметика, засоби для волосся, шпильки, серветки, ватні диски – це витрачається ресурс, поновлюваний тільки в магазині за гроші. Якщо майстер користується якісними гіпоалергенними засобами, витрати на один образ можуть досягати декількох тисяч рублів, тим більше – в сьогоднішньому світі.
Якщо ви вперше працюєте з майстром, абсолютно нормально, що він попросить компенсувати розхідники. У світі творчих зйомок, на жаль, не рідкість, що команда після зйомки так і не дочекалася
Тому будь зйомки з командою повинен бути результат, завжди й обов’язково. Навіть якщо для вас експеримент провалився – віддайте
Стиліст по одязі витрачається на транспорт, збираючи одяг по магазинах, і ризикує великою сумою у разі, якщо одяг не приймуть назад в магазин. У таких випадках ввічливо, адекватно і приємно вирішувати проблему всією командою, розділивши ці витрати між усіма учасниками.
У дружних спрацьованих командах часто всі витрати діляться порівну, незважаючи на додаткові витрати візажистів і стилістів.
Висновок
Творча робота – завжди командна. Ідеї, які прийдуть в голову одному, ніколи не зрівняються з тими фантастичними винаходами, які створять двоє, троє чи двадцять творчих людей. Тому якщо ви ніколи не знімали з командою – шукайте однодумців і сміливо в творчий бій.
А для тих, хто проскроллил многотекста зверху, повторю найважливіші тези:
- є ідея – буде команда. Команда збирається не для абстрактної роботи, а коли вже є конкретний проект, до якого можна прикладати розум, сили і руки;
- відштовхуйтеся від ідеї, щоб зрозуміти, хто саме вам потрібен в команді. Це може бути модель, візажист, гример, стиліст одягу, стиліст по волоссю, декоратор, фахівець зі спецефектів (якщо планується ще й відео, наприклад), або хто-небудь зовсім вузького профілю;
- у команди завжди повинен бути результат. Навіть якщо для вас зйомка провальна, віддайте кадри іншим, вони їх дуже чекають;
- витрати оплачує той, хто більше всіх зацікавлений у зйомці, або за домовленістю їх можна розділити на всю команду. Сюди відносяться оплата студії, оренда обладнання, розхідники стилістів-візажистів, бензин (якщо зйомка далеко) та інші витрати.